SERM — это серия мер, используемых для управления репутацией бренда или человека. Имиджевые работы — постоянное улучшение и поддержание вашего бренда. Что именно вам нужно сделать, чтобы улучшить свою репутацию в Интернете?
Use negative and positive to your advantage. Use positive reviews to highlight the strengths of your product/company. This will encourage the person to make a purchase. Negative reviews will help you identify weaknesses in your product/service.

Build a positive reputation. If you find a good opinion about your company, be sure to respond to it. We recommend that you publish customer reviews on your social media pages or website. This is an indicator that people value your brand.
Что делать с негативом в сети? По возможности отвечайте на любые негативные комментарии, но делайте это правильно. Репутация компании или отдельного человека — вещь очень хрупкая. Пытаясь улучшить свою репутацию, важно не навредить ей. Вот вам несколько советов, как защитить свою репутацию:
- Don't be silent. If you notice a negative comment, respond immediately. If you ignore it, there will be users who will happily comment on one negative review with another. Show your customers that you care.
- Don't delete comments. Your audience will definitely see it and may perceive it as an unwillingness to take responsibility.
- Forget about aggression. Never respond to such aggressive comments. Be patient and balanced in your statements.
- Don't make excuses.
If you make a mistake and your customers point it out to you, learn from it and use that experience to improve.
Combine reputation management and SEO. Properly optimized search will help you show positive reviews of your business first. Constant optimization work hides negative reviews in the background of search queries.
Используйте эти рекомендации, чтобы улучшить свою репутацию. Если у вас есть вопросы — свяжитесь с нами.
The KelyanMedia team consists of professionals in the field of reputation management.