Printing

Услуга: печать и производство полиграфической продукции
Инструменты: контекстная реклама + web-аналитика

Point A - Initial situation

Клиент обратился с задачей увеличить поток заказов на услуги полиграфии. Основные проблемы на старте:

  • нерелевантный трафик, клики не превращались в заявки;
  • нет сегментации по видам продукции (визитки, каталоги, баннеры, упаковка);
  • реклама слабо конкурировала в нише из-за неправильной структуры кампаний;
  • отсутствовала корректная аналитика по конверсиям, что мешало оптимизации.

Point B - What we did

Мы выстроили работающую систему привлечения лидов:

  • Разделили рекламные кампании по конкретным типам полиграфической продукции.
  • Пересобрали семантическое ядро, исключили дорогие нерелевантные запросы.
  • Внедрили web-аналитику, настроили отслеживание заявок и звонков.
  • Оптимизировали ставки и тестировали различные креативы для увеличения CTR.
  • Настроили стратегию удержания минимального CPL при стабильном количестве показов.

После оптимизации клиент стал получать стабильные лиды по выгодной цене.

Working period

1 year

Advertising budget

  • Общий бюджет: 2 600 $
  • Фактические расходы: 2,69 тыс. $
  • Средний месячный бюджет: примерно 215 $/мес

Results

  • Цена за лид: 4 $
  • Клики: 7,49 тыс.
  • Показы: 39 тыс.
  • Средняя цена клика: 0,36 $

При CPL в 4 $ клиент получил ориентировочно 650–700 заявок за год.

CHOOSE THE BEST

Every company in any business eventually needs a website. A well-designed website is not only a business card and a company's face, but also a key driver of sales.

Kelyan Media – a team of professionals who have been creating and developing custom websites for over 5 years. We believe that a website is a key tool for any business, so our goal is to help our clients achieve a high-quality and effective turnkey website.

NEXT

<h1><span style="font-weight: 400;">Service: legal assistance in case of road accidents</span><span style="font-weight: 400;"> </span><span style="font-weight: 400;">Promotion format: contextual advertising + web analytics</span></h1>   <b>Point A - Initial situation</b> <ul> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">The client came to us with the task of stabilizing the flow of requests. The main challenges at the start were:</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">highly competitive niche, which increased the cost per click;</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">the advertising account was overloaded with ineffective campaigns;</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">there was no correct analytics on application sources;</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">The cost per lead gradually increased, decreasing the profitability of customer acquisition.</span></li> </ul>   <b> Point B - Work completed</b> <ul> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">We&#039;ve built a fully managed lead generation system:</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">restructured Google Ads to address key legal road accident scenarios;</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">We collected a relevant semantic core and filtered out expensive, irrelevant queries;</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">implemented events in analytics (calls, forms, WhatsApp);</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">enabled optimization for real conversions;</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">tested various creatives, extensions and landing pages;</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">We regularly optimized bids and disabled unprofitable search links.</span><span style="font-weight: 400;">.</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">This allowed us to reduce the cost per application and maintain stable lead generation for several years.</span></li> </ul>   <b> </b><b>Working period</b> <span style="font-weight: 400;">2.5 years</span>     <b>Advertising budget</b> <ul> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Total budget: 10,200 $</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Actual expenses in the office: 9.63 thousand $</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Average monthly budget: ≈ 340 $/month</span></li> </ul>     <b>Results</b> <ul> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Cost per lead: 3.2 $</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Clicks: 18.1 thousand.</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Views: 150 thousand.</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Average cost per click: 0.53 $</span></li> <li style="font-weight: 400;" aria-level="1"><span style="font-weight: 400;">Taking into account the CPL ≈ 3.2 $, the client received approximately 3,000+ leads during the entire period of cooperation.</span></li> </ul>

Automotive lawyers in case of accidents

← Back

CASE

Go →